vrijdag 29 april 2011

Vijf!

De kroon is niet gelukt, de taart wel. Gelukkig zorgde meester Wouter voor een mooie kroon. In ruil mocht hij een stukje taart. Deze taart uitdelen in de kleuterklas was waarschijnlijk geen cadeautje :-)

Voor onze ondertussen wel al heel grote schattenjager:





De eerste keer dat ik zelf aan de slag ging met suikerpasta: plezant! De kindjes mochten vorige week eens testen, daarna durfde ik me er ook aan wagen. De suikerpasta van Aveve was gemakkelijk te verwerken. Ik ontdekte wel dat kleuren mengen niet altijd lukt, vaak was het resultaat de onbestemde vuilpaarse kleur van onze reeds gebruikte plastecine. Volgende keer koop is dus meer dan alleen de basiskleuren. Het aardbeienboterroomrecept is dat van de koekjesfee: mmmm. Veel beter dan de crème au beurre-mix van Aveve, die belandde ongebruikt in de vuilbak.

6 opmerkingen:

  1. Amai schoon! Dat is echt zonde om op te eten hè. Proficiat voor de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele gelukkige verjaardag voor je kapoen! En wat een leuke taart had hij, ziet er heel lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super om zelf een taart te maken. Die van ons was ook goed gelukt. Ik stuur je dan wel eens een foto. De suikerpasta was inderdaad heel goed.Mercie voor de tip.

    Groetjes Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Hoe mooi, te mooi om op te eten! Ik had wel graag dat klasje gehoord toen ze de taart zagen, allemaal in koor: "OOOH, Waaaauuuw, Amaai!,.."

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele mooie taart. Zoonlief zou hem ook geweldig vinden.
    Ik ga die suikerpasta ook zeker eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige, originele taart.
    Daar zal jarige vlieg erg blij mee geweest zijn...

    BeantwoordenVerwijderen