woensdag 23 februari 2011

Rokskes

Ten huize Vlieghe werden rokjes genaaid. Het sundaybrunchrokje en twee rimpelrokjes.
Een rokje voor het grote pakjesspel dat we in de Ardennen speelden. Echt een plezant spel, moet je zeker eens uittesten, de spelregels vind je hier. Pas op: niet geschikt voor kinderen want je kan ook zonder pakje eindigen. Iedereen moet twee cadeautjes van ongeveer 2 euro meebrengen. Leuk als je dan een rokje in elkaar kan flansen, stof + voeringsstof + rits hebben mij niet meer dan 2 euro gekost!



Het volgende rokje is zonder rits, zoals ik het rimpelrokje al eerder maakte. Een roze, echt roze stofje. Om dat roze wat te breken heb ik het rokje afgewerkt met rode biais, opdracht geslaagd. 


En die afwerking door de voering vind ik echt zalig!





Het jongste vliegje keek verwonderd naar al die rokjes. Het kind beseft gelukkig nog niet dat deze niet voor haar bestemd zijn. Luna-Lotta's mama won het groene rokje tijdens de leuke Ardennentrip en het roze rokje is een verjaardagscadeautje voor Iana die 1 jaar werd! Onze kleine meid heeft bovendien rokjes in overvloed, waaronder deze, een zelfgemaakt exemplaar uit een rommelmarktkussensloop. 


3 opmerkingen:

  1. Ik zou eens een goed filmpje zoeken op internet, en gewoon eens zelf proberen inzetten. De beginnelingen bij ons in de naailes hebben ook een oefening rits inzetten gemaakt 2 weken geleden, en die moesten niets met de hand naaien.
    De moed niet laten zakken en gewoon zelf oefenen! Het gaat je zeker lukken.
    Maar wel een leuke rokjesparade in elk geval!!

    BeantwoordenVerwijderen