maandag 7 november 2011

nieuwe wintergarderobe

Eerst nog wat reclame maken maken voor een heel toffe give away!
Ten huize Vlieghe was er nood aan een nieuwe wintergarderobe. Met een kast boordevol stoffen en een naaimachine kan je je dan moeilijk naar de winkel begeven. Ik begon met dit modelletje nog eens te maken. En het bevalt nog steeds, er komt zelfs geen rekker aan te pas, precies zijn maat.



In de nieuwe Ottobre stond ook een leuk patroon, even getest en geshowd door een ondertussen volleerd model. Nu nog een volleerd fotograaf vinden.




Opnieuw wel erg smalle broekspijpen, misschien teken ik ze de volgende keer iets wijder. Wel handig in laarzen. 
Of het zijn favoriete broek is weet ik niet, een paar tellen later zag ik namelijk dit op de foto. 
De broek is vooraan toch precies iets te wijd. Daarom gebruikte ik voor Otto-jan opnieuw het eerste patroontje. Het blauwe fluweel kocht ik bij Artevelde in Gent. Ik vind het kleur echt heerlijk!

En toen schreeuwde het meisje (even hard als die rode kleuren op de foto) ook om iets om haar blote billen te verhullen.
Dus kreeg zij ook een broek. Ik maakte voor de eerste keer kennis met de werkbeschrijving van Knippie.
Ik had dadelijk door dat die werkbeschrijving mijn petje te boven ging dus deed ik maar iets uit de losse pols. Gelukt (met het tornmesje als assistent).


Ritsen in broeken hebben we ondertussen onder de knie. Hier zag het er nog niet uit, het kwam toch goed zoals je boven zag. Ritsen in truien daarentegen, daar worstel ik nog mee. Welgeteld twee dagen (af en toe 10 minuten om mijn naaiwerk dan weer zuchtend weg te leggen). Welgeteld twee dagen had ik ook nodig om te ontdekken dat ik beter een deelbare rits gebruik als de trui moet kunnen openritsen. Het patroon zag ik hier voor het eerst opduiken en stond al veel te lang op de planning. Ik ben blij dat de trui af is, ook al beging ik hierbij mijn grootste naaiblunder ooit...


De gebruikte patronen en stoffen zet ik er even bij op flickr. Oei, het is wel een heel erg slechte fotoreeks geworden, kan ik jammer genoeg niet op mijn toestel steken.

12 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige broeken.... Amai, zo ijverig!
    Dat blauwe fluweeltje is prachtig! Jammer dat Gent zo ver is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow...wat een leuke verzameling.
    Ik heb een diep respect voor ieder die kan broeken maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai zo knap allemaal. Prachtige broekjes, en die trui zou ik zo willen aandoen door dat verleidelijke schapenvelleke :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai, wat heb jij hard gewerkt! De kleertjes zien er allemaal heel mooi uit! Ik wat wel direct weg van het broekje van Annabel. Veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! Alles!
    Maar ook zeker de streepjestrui. Amaai!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, die broek van je meisje herken ik. Ligt hier ook in stukken geknipt als 'naailes-project'.
    Heb ook geworsteld met werkbeschrijving om deze buiten te zwieren en het gewoon zelf uit te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie broekjes, allemaal! En dat laatste patroontje (dat voor je dochter) ligt hier ook klaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi allemaal! En zo productief geweest zeg. Daar kan ik alleen maar jaloers op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi gemaakt! Vooral de trui met kap vind ik echt geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi mooi mooi ! Wauw die broekjes !
    Neem eens een kijkje op mijn blog, je krijgt een award !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Welke knippie is dat van die broek voor je dochtertje? Hij is supermooi op haar bolle babybuikje :)

    BeantwoordenVerwijderen